IPR

Gefixt is een geautoriseerde partner voor het Independent Repair Provider-programma van Apple. Al onze monteurs/reparateurs die aan het programma deelnemen, krijgen training van Apple en beschikken over dezelfde originele onderdelen, gereedschappen, reparatiehandleidingen en diagnostiek als Apple Authorized Service Providers (AASP’s) en Apple Stores. Op support.apple.com/nl-nl/repair/verify-repair-provider is te controleren of een bedrijf deelneemt aan het programma.
 
Onafhankelijk
Grote verschil tussen ons als IRP partner en AASP’s/Apple stores zijn dat wij niet dezelfde strikte richtlijnen hebben en daardoor meerdere reparaties en alternatieven mogen en kunnen aanbieden. Zo kunnen wij altijd met de klant kijken of er in sommige situaties niet officiële alternatieven zijn die beter in jouw wensen en financiële kader past.
 
Officiële reparatie
– Je betaalt meer voor hetzelfde niet geautoriseerde product.
– Al jouw gegevens worden gedeeld met Apple.
– Zoek mijn iPhone (FMI) functie moet uitgeschakeld zijn, anders kunnen we niets repareren.
– Je krijgt geen Genuine-melding bij instellingen.
– Reparatieduur 4-uur.
 
Niet-Officiële reparatie
In sommige situaties kan het voor onze klanten een betere oplossing zijn om alternatieve onderdelen te kiezen voor de reparatie. Beweegredenen daarvoor kunnen zijn:
– Je wilt geen data kwijt/uitloggen is nergens vereist.
– Je gegevens worden met niemand gedeeld.
– Prijstechnisch veel interessanter.
– Reparatieduur 1-uur.
– Ook al zit er een originele onderdeel, je krijgt wel een Genuine-melding.