Anno 2021 zijn smartphones een primaire levensbehoefte geworden in ons leven. We hebben er allemaal één en kunnen niet meer zonder. Met het veelvuldig bezit en gebruik van telefoons , gaat ook de nodige schade gepaard. Val, stoot of druk schade zorgen ervoor dat je behoefte krijgt / hebt aan een reparatie. Maar met zoveel reparatie winkels in elke stad, hoe maak je die keuze?

Tegenwoordig komen reparatiewinkels van Apple, Samsung of andere merken toestellen als paddenstoelen uit de grond. Of het nou een smartphone is of een tablet, ze kunnen alles maken. In elke stad heb je er meerdere, met elk weer hun eigen ‘unique selling point’. We gaan je in deze artikel proberen uit te leggen waar je op moet letten bij je keuze.

Bij het laten repareren van elektrotechnische apparatuur, zoals een iPhone of Samsung telefoon, is zekerheid een must. Zekerheid van het bedrijf en het personeel, dat u hebt gekozen voor de meest professionele partij. De partij waar service hoog in het vaandel staat en de communicatie duidelijk is richting haar klanten wat betreft de reparatie – en garantievoorwaarden. Geen kleine letters of informatie die achter wordt gehouden, maar gewoon de waarheid, hoe slecht deze nieuws ook soms is. Immers, eerlijkheid duurt het langst.

Er zijn derde onafhankelijke partijen die een bepaalde niveau van zekerheid, betrouwbaarheid, deskundigheid, vakmanschap en service toetsen en hier een certificaat voor afgeven. InstallQ en Techniek Nederland zijn hierin de maatstaaf. In Delft zijn wij een gecertificeerde partij, waar jaarlijks een controle komt om te toetsen of we nog voldoen aan de voorwaarden. De erkenningsregeling vanuit deze partijen staan garant voor een bepaalde kwaliteitsniveau.

Ook heel belangrijk zijn de reviews / ervaringen van andere klanten. Telecombedrijven die momenteel nog altijd geen webpagina of een google pagina hebben (Google-Business), zullen dan ook wel iets te verbergen hebben. Immers, kunnen via deze wegen bedrijven die malavide of onprofessioneel werken snel in het negatieve daglicht gezet worden. Wel een bedrijf gevonden met reviews, maar enkel en alleen goede reviews? Dan moet je ook oppassen, want in de natuurlijke selectie horen ook bij de beste partijen wel eens slechte ervaringen of moeilijke klanten bij.

Een ander punt waar wat voor ons allen belangrijk is, is ons portemonnee. We willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zijn. Soms is de authenticiteit of de service in telecom heel moeilijk te achterhalen. Als voorbeeld nemen we de Samsung S10, waarbij met speciaal gereedschap de achterkant geopend kan worden. Daarna pas kun je de batterij vervangen en zet je weer met speciaal lijm de achterkant terug. Menig consument kan dus de controle niet doen of de batterij daadwerkelijk is vervangen! Als iets te goed is om waar te zijn, dan is dat ook zo. Ook in telecom met stuntprijzen, zal er iets niet goed zijn.

Maar hoe voeren jullie de reparaties uit dan? Menig telecombedrijven voeren de reparatie achter de schermen uit, in de backoffice. Wij repareren in de winkel (frontoffice), in bijzijn van de klanten, zodat zij kunnen meekijken. Immers hebben wij niets te verbergen en staan we voor een eerlijke en open communicatie, al 7 jaar met 2 erkende onafhankelijke partijen!

Reparatie smartphone